PiwPaw, czyli 57 przez 24/7

Logotyp PIWPAWPL CMYK-1Wczoraj miało miejsce dosyć szczególne wydarzenie. W samym centrum Warszawy wystartował kolejny multitap, czy też hipertap, jak nazywa go jego właściciel. Skąd słowo hiper? A stąd, że ze ściany za barem wyrasta magiczne 57 kranów. Czy taka liczba beczek to nie przesada? Czy wszystko jest zgodne z oczekiwaniami piwoszy? Zapraszam do lektury!!!

W przeciągu pół roku „piwna pustynia” Polski wyrosła na jednego z knajpianych liderów lub też nawet jest nim w pojedynkę. Wszystko zaczęło się od Po Drugiej Stronie Lustra, które było jedynym sensownym miejscem pod względem oferty. Jednak uważam, że największą przeszkodą w tym lokalu była i jest temperatura serwowanego piwa. Ten kto ma ochotę zemścić się na swoim szkliwie powinien jak najszybciej udać się na ul.Jagielońską 22. Wspominałem już nie raz, że jest to czynnik, który dyskwalifikuje dla mnie ten lokal w kontekście posiadówki. No, ale to tylko osobiste odczucia. Na moje szczęście na mapie stolicy pojawiły się Kufle i Kapsle. Razem z otwartą w tym samym czasie Chmielarnią są moimi stałymi piwnymi punktami. Po jakimś czasie także Spiskowcy Rozkoszy postanowili rozmnożyć ilość nalewaków. Zapomniałem jeszcze o Cudach na Kiju, ale to miejsce w ogóle mogłoby dla mnie nie istnieć. Tak, czy siak centrum Warszawy jest zaopatrzone w solidną ilość przybytków, w których leje się dobre piwo. Dlatego też informacja o kolejnym wielkokranie w tym rejonie wywołała lekkie zdziwienie. Tym bardziej, że zapowiedziano ponad 50 beczek podłączonych  jednocześnie. Wiele osób zastanawiało się jak to wszystko ma zamiar funkcjonować. Okazało się, że w ramach tego projektu uruchomiono również sklep internetowy, w którym będziemy mogli zakupić piwo z beczki lane do plastikowej butelki o pojemności 1 litra. Jakiś czas temu temat tego typu zabiegu spotkał się z wielką dyskusją, dzieląc opinie piwoszy. Na szczęście wrota PiwPaw zostały otwarte i każdy sam może ocenić całe przedsięwzięcie.Piw Paw 1Okazuje się, że w środku nie ma zbyt wiele miejsca. O godzinie 19:30 było bardzo tłoczno, a znalezienie wolnego krzesła graniczyło z cudem. Dlatego szybko dopadłem do baru i przyjrzałem się najważniejszej kwestii.Piw Paw 2Widok jest naprawdę niesamowity, ale oznaczenie kranów pozostawia wiele do życzenia. Tym bardziej, że sajgon pod barem jest dosyć spory. Nad tym pięknym widokiem możemy ujrzeć stos butelek, które są ważnym punktem całego przedsięwzięcia.Piw Paw 3Postanowiłem sprawdzić jak funkcjonuje ten cały proceder i zamówiłem jednego PET-a w celu skonsumowania jego zawartości w domowym zaciszu. Sporo osób mówiło, że piwo będzie traciło na jakości, stąd moja ciekawość.Piw Paw 5Mój wybór padł na Czarną Wołgę z Browaru Artezan. No i w tym miejscu muszę przyznać, że dałem ciała ze względu na styl jaki reprezentuje to piwo. Kluczowa była dla mnie kwestia wysycenia, ale sami chyba wiecie dlaczego nie mogę jej ocenić🙂 Po powrocie do domu przyjrzałem się nakrętce i przyznam, że wygląda to całkiem szczelnie.PiwPaw 6Dzisiaj otworzyłem butelkę, przelałem do szklanki i w zasadzie mogę powiedzieć tyle, że… druga warka Czarnej Wołgi jest jeszcze lepsza niż poprzednia.PiwPaw 7Mój eksperyment nie powiódł się, bo dałem ciała z doborem stylu. Jednak przez 24 godziny piwo nie wykazało żadnych niepokojących oznak, o które sporo osób miało obawy.

Podsumowując, PiwPaw to bardzo ciekawa inicjatywa, która mimo wszystko pozostaje dla mnie wielką zagadką. Liczba kranów robi ogromne wrażenie, ale ilość miejsca w środku sprawia, że jakoś średnio widzę powodzenie w rozsądnej rotacji wszystkich beczek. Jeśli dodamy do tego fakt, że w lokalu jest tylko jedna toaleta to w ogóle robi się trochę dziwnie. Na samą myśl o kolejkach tworzących się do kibelka czuję ulgę, że właśnie popijam beczkowe piwo w domu. Szkoda też, że wszystkie piwa serwowane są w jednej temperaturze. Na tę chwilę całość wygląda tak, że PiwPaw jest nastawiony głównie na sprzedaż wysyłkową i być może tutaj jest pies pogrzebany. No chyba, że szykuje się nam jakaś piwnica, albo piętro, ale tego jeszcze nie zbadałem. Na uwagę zasługują godziny otwarcia lokalu – 57 kranów będzie dostępne przez 24 godziny w każdy dzień tygodnia.

10 thoughts on “PiwPaw, czyli 57 przez 24/7

  1. Rozumiem, że w trakcie Twojej wizyty wszystkie 57 kranów było obsadzonych piwami. Można się dowiedzieć czy rzuciły Ci się w oczy jakieś zagraniczne rewelacje czy też nastawieni są na Polskę i powiedzmy Czechy oraz Niemcy?

    • Zauważyłem około 13 nieczynnych kranów, ale nie wiem jak było ostatecznie. Tłok dosyć spory, więc odpuściłem sobie zabawę w Sherlocka.

      Co do zagranicznych piw to odnotowałem bodajże: Czechy, Ukrainę i Litwę. Zastępcze etykiety nie ułatwiały identyfikacji poszczególnych piw😉

  2. Ja odniosę się do samego procederu lania piwa z kija do butelki.
    Nigdy nie miałem tak dobrze jak tam -że piwo jest lane przeciw ciśnieniowo i do pełna. Kupowałem w zwykłe pety 1,5l lane max 1 l normalnie z kija. W Rzeszowie jest taki sklep który ma kegi i leje do butelek oraz w Grybowie pod browarem tak można. Kupowałem po kilka butelek 1,5l nalanych po 1l. Butelki były w samochodzie ok 2-3h po czym lądowały w lodówce. Pite w ciągu 3-5 dni. Nigdy nie zauważyłem jakiegoś pogorszenia jakości. Jeśli wystało jakieś odgazowanie -np litovel ciemny nalane 0,5l jednego dnia i reszta po 3 dniach -nie było to odczuwalne. Prawdopodobnie tylko na plus. Dla mnie sama idea jest bardzo pozytywna. MOżna będzie w ten sposób zakupić piwa których normalnie by się nie dostalo. Wada-1l PET -wolałbym 0,5l.
    Sam lokal opisem ciut odstrasza- masa nalewaków-brak miejsca i 1 toaleta…. strach będzie co się będzie działo za pół roku dookoła….
    javiki

    • Dzisiaj ścisk jest taki, że ciężko przecisnąć się już od samego wejścia. Z jednej strony to dobrze, ale jednak wolałbym wypić piwo nie będąc potrącanym przez milion osób.

Skomentuj

