Bractwo Feniksa, czyli mnisi z Grimbergen w Polsce

grW miniony wtorek miałem okazję brać udział w bardzo niespotykanym wydarzeniu. Otóż do Polski zawitało dwóch przedstawicieli bractwa Grimbergen, które od pewnego czasu współpracuje z Carlsbergiem. Tak, więc impreza od początku zapowiadała się na mega ciekawostkę. Czy organizatorzy tego spotkania zdali egzamin? Zapraszam do lektury!!!

W kwietniu tego roku dotarły do mnie pierwsze sygnały, że ktoś coś kombinuje. W pracy odwiedzili mnie dwaj członkowie Bractwa Feniksa, którzy przekazali mi list zapowiadający dalszy ciąg historii.62673_629647917052350_2026478148_nFinalnie okazało się, że chodzi o markę Grimbergen, którą do tej pory można było napotkać od czasu do czasu w niektórych delikatesach. Plan Carlsberg Polska był jasny. Uderzyć w konsumenta marek premium (ale tych prawdziwych, a nie spijaczy Lecha Premium, czy też Heinekena) i przekonać go, że do jego rąk trafia produkt godny wyszukanego podniebienia. W między czasie wziąłem udział w jeszcze jednym spotkaniu i nastąpiła dłuuuga przerwa. Myślałem, że ambitne plany koncernu niekoniecznie stają się rzeczywistością. Nawet przestałem śledzić całą historię. Aż tu nagle po czterech, czy też pięciu miesiącach otrzymałem zaproszenie na spotkanie z mnichami z opactwa Grimbergen. Pomyślałem sobie, że warto sprawdzić co w trawie piszczy i udałem się na imprezę. Na miejscu zastałem bardzo klimatyczną scenerię.Grimbergen 1Po wejściu do środka można było skorzystać z usług dwóch ładnych pań, które oferowały obrandowanie ręki tatuażem Bractwa Feniksa. Tuż obok goście mogli przywitać się z najprawdziwszymi mnichami z opactwa.Grimbergen 2Dalsza droga to tunele prowadzące do głównej sali. Otoczenie robiło naprawdę niesamowite wrażenie.Grimbergen 3 (2)Po krętej wędrówce dotarłem do głównego miejsca akcji. Tam z kolei czekało pełno stołów, scena i bardzo ważny punkt, czyli piwny wodopój.Grimbergen 4Blanche w dłoń i do stolika, na którym stały trzy kielichy, które wypełnione były surowcami tworzącymi poszczególny rodzaj Grimbergena (Blonde, Double, Blanche).Grimbergen 5Dalsza część to wystąpienia ambasadora Belgii, mnichów oraz Michała Kopika, który prowadził imprezę. Niestety, ale zachowanie niektórych gości było co najmniej nieprzyzwoite. Głośne rozmowy, śmiechy, chichy i ogólny brak poszanowania dla prelegentów. No, ale w końcu wiadomo, że sporo osób pojawiło się tam nie ze względu na piwo. Przecież darmowe jedzenie i alkohol nie może się zmarnować… À Propos posiłków to mogę wam poświadczyć, że Docent z Polskieminibrowary.pl naprawdę czasami coś przegryzie😉 Pozostałe zdjęcia załączam poniżej. Powoli dochodzę do wniosku, że chyba pora zacząć zabierać ze sobą normalny aparat…

Podsumowując, chciałbym wyrazić słowa uznania dla organizatorów tego spotkania. Otoczka była wręcz niesamowita. Piwo jest jakie jest, ale w takim miejscu i w takich okolicznościach dosłownie piło się całą atmosferę, która dodawała +5 do smaku. Ponadto z rozmów przeprowadzonych z osobami zaangażowanymi w projekt, okazało się, że moje przypuszczenia odnośnie problemów z realizacją planu wprowadzania Grimbergena na polski rynek są błędne. Podobno liczba lokali uzbrojonych w tę markę stale się zwiększa. Tak, więc konsumenci nadal potrzebują nowości, a Carlsberg Polska w dosyć mądry i atrakcyjny sposób ułatwia im wybór.

3 thoughts on “Bractwo Feniksa, czyli mnisi z Grimbergen w Polsce

  1. szczerze mówiąc pierwszy raz słyszę o Grimbergu. czy to zakon z Belgii/Holandii czy może jakiś twór stworzony na potrzeby Carslberga?
    No i drugie pytanie: jak oceniasz ich piwo?🙂

    • Grimbergen to belgijskie opactwo, które istnieje od bardzo dawna. Swego czasu ich piwa można było spotkać też w Bomi, czy też Piotrze i Pawle.

      Jak oceniam? Piwa są smaczne, ale bez większych zachwytów.

Skomentuj

