Smak Piwa obchodzi pierwsze urodziny!!!

Dzisiaj jest ten dzień. Dzień, w którym mija okrągły rok od zamieszczenia pierwszej recenzji na blogu Smak Piwa. Dopiero jakiś tydzień temu doszło do mnie, że ta data zbliża się wielkimi krokami. Szczerze mówiąc to 365 dni minęło w zastraszająco szybkim tempie. Na szczęście na tę okazję odnalazłem w swoich zasobach ciekawe piwo. Jakie? Czy było godne świętowania pierwszych urodzin bloga? Zapraszam do lektury!!!


Trochę żałuję, że tak późno zorientowałem się o nadchodzących urodzinach bloga. Szkoda, bo zapolowałbym na coś bardziej konkretnego i wyszukanego. Jednak mimo wszystko wydaje mi się, że nie jest aż tak źle. W piwnych czeluściach odnalazłem bardzo ładną kamionkę, którą otrzymałem jakiś czas temu od mojej siostry. Piwem tym jest La Trappe Quadrupel. Pochodzi ono z jedynego browaru trapistów, nie zlokalizowanego na terenie Belgii. W ofercie tej holenderskiej marki możemy odnaleźć jeszcze: Blonde, Dubbel, Tripel, Bockbier i Witte Trappist. Na zdolnych poszukiwaczy czekają jeszcze Isid’or i Puur. Wersja, która będę dzisiaj degustował to najmocniejsza odmiana. La Trappe Quadrupel zawiera 10% alkoholu, a ekstrakt pozostaje tajemnicą klasztoru. Etykieta jest bardzo prosta, ale przy tym piękna i urzekająca. Od razu kojarzy się z czymś nietuzinkowym i zakonnym. Przynajmniej mi. Jeśli dodam do tego piękną kamionkę z szampanowym zamknięciem, to chyba można mówić o czymś bliskiemu perfekcji.Otwieram. Trochę to zajmuje, bo korek stawia mocny opór. Udało się. Z butelki wydostaje się przyjemny dla oka dymek. Po przelaniu do pokala, piana urasta do średnich rozmiarów. Jest ona drobnoziarnista, kremowa, a finalnie okazała się stosunkowo trwała i ładnie oblepiająca szkło. Kolor to ciemny bursztyn, która wpada w brąz. Pod światło widać lekkie zmętnienie.Nareszcie. Zapach to rozbudowany, mocno winny bukiet. Czuć tu wyraźnie suszone śliwki, wiśnie, rodzynki i lekki etanol. W smaku jest podobnie. Sporo akcentów znanych z wina oraz wspomnianych wyżej owoców. Przeplatane są one przez lekki karmel i przyprawy. W tle delikatna kwaskowatość i minimalna wanilia. Wszystko to potęgowane jest przez przyjemny alkohol. Całość „bogata” i rozgrzewająca. Wysycenie na wysokim poziomie.

Podsumowując, La Trappe Quadrupel to bardzo smakowite piwo. Jednak pomimo wszystkich obecnych w nim niuansów, to trochę brakuje mu do innych trapistów. Dziwnie to brzmi, ponieważ opisałem je w dosyć dobrym świetle. Mimo wszystko trappistbier do czegoś zobowiązuje i oczekuję od takiego piwa czegoś więcej. Tak czy siak polecam. Naprawdę warto się na nie wykosztować.

To tyle o części degustacyjnej. Powracając do najważniejszego, czyli samego „święta”, chciałbym podziękować Wam, że byliście ze mną przez te 113 recenzji (z dzisiejszą 114). Przez ten czas zajmowałem się głównie degustacjami, ale mam nadzieję, że w końcu zbiorę się w sobie i zacznę wychodzić poza ten schemat. Tak w ogóle to od dłuższego czasu przymierzałem się do tworzenia video, do czego ostatecznie przekonał mnie Tomek Kopyra. Dzisiaj miał być mój debiut, ale nie jestem zadowolony z efektu. Muszę lepiej oswoić się z kamerą, ponieważ nie planuję niczego montować. Jak zacznę, tak skończę, więc muszę nabrać wprawy. Sześć próbnych filmików to jednak za mało. To tyle jeśli chodzi o urodziny Smak Piwa. Mam nadzieję, że wypijecie moje zdrowie i będziecie życzyć mi niejednej rocznicy🙂 Wasze zdrowie!!!

17 thoughts on “Smak Piwa obchodzi pierwsze urodziny!!!

  1. Nie jest to jedyny browar Trappistów poza Belgią. Na terenie Austrii znajduje się również klasztor trappistowski wraz z browarem. Z tego co pamiętam zaczęto warzyć na wiosnę tego roku, aczkolwiek niczego więcej o ich piwach nie słyszałem.

    • Rzeczywiście, dwa piwa z tego klasztoru zostały certyfikowane, Gregorius (ciemny tripel, 9,7% alk, uwarzony w czerwcu) i Benno (tutaj nie znalazłem nic poza tym, że bursztynowe). Mnisi warząc zbierają fundusze na renowację klasztoru założonego w XIII wieku. Wychodzi, że to najbliższy browar trapistów, jakieś 600 km ode mnie🙂

  2. Pingback: PINTA Dyniamit, czyli dynia w piwie | Smak Piwa

  3. Wszystkiego najlepszego! Duuuuzo wspanialych piw do degustacji! Uwielbiam piwa Trappistow sa boskie! Jestem posiadaczem piwa trappistow klasztoru Mont Des Cats we Francji blisko granicy z Belgia. Sam klasztor nie posiada browaru i piwa warzone sa przez inny browar Trappistow, a mianowicie Klasztor Notre Dame de Scourmont w Belgii ktory warzy Chimay. Ale mam dobra wiadomosc,otoz w Holandii pod koniec 2012 roku ma ruszyc browar za murami kolejnego klasztoru Trappistow! Klasztor Maria Toevlucht w Zundert niedaleko Bredy. A wiec nic tylko czekac i polowac! Pozdrawiam

Skomentuj

