PINTA Angielskie Śniadanie, czyli coś więcej niż posiłek

Wreszcie doczekaliśmy się butelkowej wersji polskiego Special Extra Bitter. PINTA postanowił uraczyć Nas stylem, który znany jest głównie dzięki brytyjskiemu ESB z browaru Fuller’s. Pewne jest to, że większość piwoszy będzie konfrontowała Angielskie Śniadanie ze wspomnianym, najpopularniejszym przedstawicielem stylu. Czy nowa PINTA przetrwa te porównania? Czy może też okaże się lepsze? Zapraszam do lektury!!!

Browar kontraktowy PINTA realizuje swój ambitny plan. Zakłada on, że w roku 2012 rodzina piw będzie liczyła sobie 15 pozycji. Angielskie Śniadanie to pozycja numer 10. 27 października będziemy świadkami premiery kolejnej (11) nowości. Z knajpianych kranów poleje się Dyniamit, czyli piwo dyniowe w stylu Pumpkin Ale. Z informacji, które udało mi się otrzymać od Ziemowita Fałata wynika, że w kolejce czeka jakaś kolejna 14-stka (aktualizacja: Stare ALE jare! już leżakuje). Dalej pewnie powróci Jak w Dym (aktualizacja: już leżakuje), a co ostatniej dwójki to wielka niewiadoma (aktualizacja: Koniec Świata w stylu Sahti). Podobno już niedługo wyłoni się polski Russian Imperial Stout, ale w Zawierciu takich możliwości niby nie ma… Musimy po prostu poczekać. No, ale powróćmy do dzisiejszego bohatera. Miałem już okazję próbować Angielskie Śniadanie podczas premiery wypadającej w dzień Piwnego Blog Day 1.0. Szczerze mówiąc to byłem nim zachwycony, ale mniejsza z tym. zawiera 5,3% alkoholu i dobija do 14% ekstraktu. Etykieta nie zaskakuje, ponieważ z góry wiadomo czego możemy się spodziewać. Jednak tym razem wydaje mi się, że wszystko jest tu super przemyślane. Motyw w tle i zestawienie niebieskiego z czerwonym bardzo mi się podoba. Czas otworzyć. Po nalaniu do szklanki drobnoziarnista piana rośnie do średnich rozmiarów. Finalnie była ona obecna do końca w postaci 1-centymetrowej warstwy. Kolor to bursztynowy, mocno miedziany odcień.Pora sprawdzić, czy wersja butelkowa jest równie dobra, co beczkowa. Zapach to zestawienie słodu, owoców i delikatnej trawy. W smaku na pierwszy plan wysuwa się pełna słodowość, zza której wyłania się delikatna owocowość. W tle lekko kwiatowe nuty. Na finiszu wyraźna, chmielowa goryczka. Pozostawia ona fajny, ostry posmak. Całość zbalansowana, treściwa, a zarazem lekka.

Podsumowując, PINTA Angielskie Śniadanie to bardzo smakowite piwo. Pijalność jest powalająca i nie odbiega od wersji beczkowej, próbowanej przeze mnie pod koniec września. Zawartość szklanki znika w zastraszająco szybkim tempie, a o to chodzi. Ekstra sesyjna pozycja, która jest warta polecenia. Balans utrzymany pomiędzy słodowością, a goryczką jest praktycznie idealny.

Piwo do nabycia w sklepie Rodzinka-Bis w Warszawie, na ul. Pejzażowej 2 lok.U-2!!

A tak wygląda piwo podane przez samego Ziemowita Fałata🙂

13 thoughts on “PINTA Angielskie Śniadanie, czyli coś więcej niż posiłek

  1. A u nas do tej pory nie ma. Marcowe jest, CM jest, nawet Podkapslowe, a tego ni widu ni słychu. Bardzo mnie interesuje, bo ESB Fullers’a to jedno z najlepszych piw, jakie uwarzono, więc poprzeczka podniesiona bardzo wysoko.

  2. Dzisiaj miałem trochę luzu na uczelni więc pierwszy raz skoczyłem z Ursynowa na Pejzażową😉 Kupiłem wreszcie sobie jakieś Pinty (których w mojej Łęczycy nie ma) i nie tylko. Angielskie Śniadanie pomimo, źe nie jest do końca piwem w moim guście, zachwyca aromatem i pijalnością. Warto było.

  3. Po przebytej anginie , mając niesamowitą ochote na piwo postanowiłem spróbować kilku specjałów . Na pierwszy ogień poszło Angielskie Śniadanie . Powiem szczerze , było strasznie szybkie . Aż się żałowało że kupiłem tylko jedną butelkę .

  4. Pingback: PINTA Dyniamit, czyli dynia w piwie | Smak Piwa

  5. Pingback: PINTA Stare Ale Jare, czyli bardzo trafiona nazwa | Smak Piwa

  6. Pingback: Podsumowanie piwnego roku 2012 | Smak Piwa

Skomentuj

