Sweet Cow, czyli dalszy ciąg piwnej rewolucji

Sweet Cow 2Piwo, na które bardzo czekałem wreszcie pojawiło się na sklepowych półkach. O czym mowa? Sweet Cow od chłopaków z AleBrowar, czyli jedna z dwóch zapowiadanych od dawna nowości. Tak jak można było się spodziewać, jeszcze gorące nowinki to style niespotykane dotąd na polskim rynku. Tylko się cieszyć. Czym zatem jest milk stout? Jak smakuje mleczne piwo? Czy rewolucja idzie w dobrą stronę? Zapraszam do lektury!!!

Nowości z AleBrowar miały swoją „premierę” 25 sierpnia (zdjęcie na Facebook’u Smak Piwa). Dlaczego w cudzysłowie? Dlatego, że niektóre sklepy rozpoczęły sprzedaż dzień wcześniej. Ja z kolei miałem szczęście i spróbowałem ich dwa dni przed inauguracją, otrzymując je „spod lady”. Dzisiejsza recenzja będzie przeprowadzona już na chłodno, gdyż jest to moje czwarte podejście do Sweet Cow. Do tej pory rozpracowałem dwie butelki i jedną wersję beczkową, która niestety była serwowana w zbyt wysokiej temperaturze. No, ale mniejsza z tym. Tak, więc na warsztat idzie pierwsza z nowości. „Słodka Krowa” została uwarzona w stylu milk stout, czyli słodszej odmianie stouta z dodatkiem laktozy. Piwo zawiera 5% alkoholu i osiąga ekstrakt na poziomie 12%. No i znowu powraca kwestia grafiki. Narzekałem przy Rowing Jack’u, Lady Blanche, Black Hope, a teraz sam nie wiem jak to ocenić. Z pewnością podoba mi się… różowy kolor etykiety i to nawet bardzo. No, ale to jedyny plus graficznej oprawy. Tym razem bohaterem ilustrującym piwo jest mężczyzna przebrany za krowę, którego ręce mają wyglądać jak racice, a przypominają najzwyczajniej w świecie… Resztę dopowiedzcie sobie sami. Może to przez te wytryskujące (?) z nich kłosy. Do tego wszystkiego trzeba jeszcze dodać dziwną nazwę, czyli Słit Kał… Tak czy siak, bardzo ładny róż.Sweet Cow 1Otwieram i przelewam. Piana? Spora, gęsta, kremowa, pięknie oblepiająca szkło, obecna do końca. Kolor to smolista i nieprzejrzysta czerń.Sweet Cow 3Nareszcie zaczynam. Zapach to prażona kawa, czekolada i coś co przypomina śmietankę. W smaku sporo palonego słodu wymieszanego ze słodką kawą, które po chwili ustępują miejsca cudownie mleczno-aksamitnym nutom. W tle czekoladowe akcenty. Na finiszu ciekawa kawowo-popiołowa goryczka. Całość gładka, fajnie treściwa i lekko prześlizgująca się po przełyku. Wysycenie na poziomie niskim.

Podsumowując, Sweet Cow to nieprzeciętne i pyszne piwo. Lekkość w piciu jest naprawdę zaskakująca. Ponarzekałem przy Lady Blanche i nie rozpłynąłem się nad Rowing Jack’iem (teraz smakuje mi coraz bardziej), ale tutaj jestem wprost zachwycony. Niecodziennie można wypić piwo, które smakuje jak kawa z mlekiem plus dwie łyżki cukru. Jedna z ciekawszych pozycji jaką ostatnio piłem. Tak właśnie powinna wyglądać piwna rewolucja!!!

Piwo do nabycia w sklepie Rodzinka-Bis w Warszawie, na ul. Pejzażowej 2 lok.U-2!!

15 thoughts on “Sweet Cow, czyli dalszy ciąg piwnej rewolucji

  1. Pingback: Amber Boy, czyli nie każdy Amber straszny | Smak Piwa

  2. Pingback: Young’s Double Chocolate Stout, czyli piwne pralinki | Smak Piwa

  3. Pingback: Saint No More, czyli wróć prawdziwy Mikołaju | Smak Piwa

  4. Pingback: Left Hand Milk Stout, czyli laktozowa legenda | Smak Piwa

  5. Facet na okładce trzyma kłosy w racicach zamiast kwiatków –
    Alle browar prawdopodbnie ma plany ekspansji poza obszar naszego kraju więc nazwy muszą być anglojęzyczne

  6. Pingback: Smoky Joe, czyli stout na torfie z czekoladą | Smak Piwa

  7. Pingback: PINTA Oto Mata IPA, czyli piwo z ryżem | Smak Piwa

  8. Pingback: King of Hop, czyli samozwańczy król | Smak Piwa

  9. Pingback: Golden Monk, czyli dzika zmiana planów | Smak Piwa

  10. Mnie Sweet Cow smakuje oscypkiem posypanym cukrem i odsmażonym na maśle. Wyraźnie wyczuwalna wędzoność – w odniesieniu do Dymów Marcowych kosztowanych X tygodni wcześniej. Mimo wszystko jest w tym coś, co przykuwa uwagę i po kilku łykach uzależnia.

Skomentuj

