Tyskie Klasyczne, czyli koncernowa klasyka

Kompania Piwowarska wprowadziła na rynek kolejną nowość. Tyskie Klasyczne to odpowiedź na głosy piwoszy, którzy domagali się czegoś lżejszego i mniej alkoholowego. W sumie nieważne co skłoniło KP do wypuszczenia tego piwa. Istotne jest to, że jakiś koncern postanowił zejść z mocy i ekstraktu. Czy Tyskie Klasyczne sprostało oczekiwaniom? Czy jest to po prostu kolejna nijaka koncernówka? Zapraszam do lektury!!!

Kompania Piwowarska nie śpi i zawiesza poprzeczkę dla swoich konkurentów. Po wprowadzeniu Lecha Shandy, przyszedł czas na Tyskie Klasyczne. Piwo, które zgodnie z zapewnieniami producenta jest „warzone w 100% ze słodu”. Dokładny skład to: woda, słody jęczmienne (pilzneński i karmelowy), chmiel goryczkowy i aromatyczny, drożdże piwowarskie. Jestem niepokojąco ciekawy co kryje się w środku, więc przejdę od razu do sedna. Tyskie Klasyczne zawiera 5% alkoholu i osiąga ekstrakt na poziomie 11%. Wszystko to w nowej butelce z dodatkowymi tłoczeniami na szkle (czyżby inspiracja Żywcem?). Beżowa etykieta wydaje się elegancka i jest z pewnością ładniejsza od standardowej białej wersji Tyskie Gronie.Pora otworzyć. Piana średniej wielkości, dziurawa i nietrwała. W bardzo krótkim czasie opadła do zera. Kolor to jasny odcień złota. Jak na te parametry jest na prawdę ładny.Czas zweryfikować zawartość butelki. Zapach to słód i lekka metaliczność. Ogólnie mało intensywny. Chyba nie będzie już tak pięknie… W smaku odnajdziemy przede wszystkim delikatną, koncernową słodowość. W tle błąkają się metaliczne nuty. Goryczki praktycznie nie odnotowałem. Wysycenie na poziomie średnim. Całość pusta i dosyć wodnista.

Podsumowując, Tyskie Klasyczne to nic innego jak kolejna koncernówka, która nie oferuje zbyt wiele. Jeśli ktoś spodziewa się czegoś przełomowego, na pewno poczuje się rozczarowany.  Otrzymaliśmy po prostu rozwodnionego lagera, który będzie służył do szybkiego gaszenia pragnienia (tylko w przypadku braku laku). Niestety nadal musimy czekać na przyzwoite i lekkie piwo koncernowe.

30 thoughts on “Tyskie Klasyczne, czyli koncernowa klasyka

  1. Wiesz Smak Piwa, fajna byla by taka tabela porownujaca piwa do siebie na zasadzie odpowiednikow – czyli to belgijskie piwo smakuje tak samo jak depp z lidla za 2 pln🙂

  2. Pingback: PINTA Dymy Marcowe, czyli jak trudno być najlepszym | Smak Piwa

  3. Ja też próbowałem tego piwa i w pełni się zgadzam. To nic szczególnego. Po prostu kolejne piwo koncernowe. Daleko mu do pilznera z Miłosławia.

  4. Ja pijam Okocim , Żywiec Książęce Tyskie a kiedyś EB no i Lech mocny Łomża i Perła resztę nie trawie.

  5. Własnie wróciłem z pracy samochodem , pracuje jako barman🙂 I po pracy własnie skusiłem się na to piwo- zmęczony🙂 i powiem Wam że jest idealne a ta mała nutka karmelu bardzo przypadła mi do gustu🙂 Piwo lekkie , idealna alternatywa dla piw typu Redds itp które poprostu jest delikatne ale nie-owocowe🙂 POzdrawiam

  6. Bez przesady z tymi wygórowanymi oczekiwaniami. Jak na koncernówkę jest na prawdę super!
    Taka słodsza wersja Gronie, które jest wg mnie najlepszą koncernówką.

  7. Obecne koncerny najpierw prawie całkowicie zniszczyły polskie browarnictwo , a teraz serwują nieświadomym biedakom (których w komentarzach tutaj pełno) ochłapy. Jak ktoś chce pić szczochy, a jego kubków smakowych nie stać na jakiekolwiek rozróżnienia, niech się truje. W Krakowie na szczęście naturalne piwka są bardzo popularne, łatwo dostępne i coraz więcej ludzi z nich korzysta🙂

  8. Ludziska coraz bardziej rozpowszechniane są prawdziwe piwka z małych prywatnych browarów naturalnie ważone!!! I chwała BOGU bo koncernówki to jedna wielka chemia i nic ponadto, ostatnio kupowałem piwko z prywatnego browaru i na piwko dostałem gwarancję nawet!!

  9. napisal bym ze ZAJE#ISTE ale chcac uchodzic za znawce musze sie postarac i napisac cos wiecej, wiec : opakowanie ladne, zapach piwny, smak piwny lekko chmielowy bezalkocholowy posmak, kolor piwny, piana na dwa palce )piwna,
    nawet po tych paru miesiacach od premiery smakuje dobrze- piwnie

    *( odmiana slowa piwo 〓 zajebi$te, ale niechcialem przeklinac)

  10. A mi to piwo smakuje i mowiac szczeze co wy tak tej KP nie lubicie czas idzie do przodu technologie sie zmieniaja jak kazdy chce tyskie sobie chlapnac bo mu smakuje to juz ciezko jest zeby piwko robic technologia ktora kiedys produkowała na może 10 procent co produkuje tyskie teraz dla mnie piwo dobre podoba mi sie w nim dobrze wyczowalny słodzik na początku i goryczka chmielowa na koncu probowałem różnych piw z calego swiata ale nie powiedzial bym ze to kolejna lipna koncernowka dla mnie takie to zubr harnas czy jakas tatra o wojaku nie wspomne

  11. Dla mnie bardzo sentymentalne można poczuć smak dawnego piwa ze sklepu , nie mam się do czego przyczepić. Oferuje jakość sprzed lat a wiadomo że jedne piwa poszły do przodu , inne do tyłu ale w Tyskim smak się zatrzymał , uchwycili i zamknęli w butelce niedaleką przeszłość kiedy piwo smakowało zwyczajnie .Zamiast szczochów lub luksusowego pienistego piwska mamy piwo dla zwykłego robotnika. Jego wyraźna wodnistość zgasi pragnienie niemal natychmiast. Cóż więcej oczekiwać od klasyka Bardzo udana replika

      • TAK!!! od razu przypomina mi sie butelka „oranzadowka” i w niej piwo marki piwo. kolor i smak cos pomiedzy moczem kobyly ,a plynem saczacym sie z ropiejacej rany. Jesli ktos teskni za tamtymi czasami( mowie tu o piwie) to tyskie klasyczne i inne piwopodbne produkty z KP i podobnych kombinatow powinny mu smakowac:)

        • Tak jak pisze-jesli ktos lubi siki kobyły i nijaki gorzkawy napój alkoholizowany to polecam tyskie:) ja na szczęście pamiętam jeszcze czasy kiedy ten browar(byl wtedy browarem a nie fabryką) produkował piwo. szału nigdy nie było ,ale dało się to pić. teraz okazyjnie próbuję (muszę niestety bo latem ogródki piwne zdominowane w PL przez KP) ale za każdym razem mnie odrzuca. Niezależnie czy to butelka czy keg i czy klasyczne,gronie czy inne. Po prostu produkują to czego oczekują ludzie-wodniste,mocno gazowane, mocno alkoholwe piwo ,którym szybko sie da nawalić. Nie wyobrażam sobie aby ktoś to pił ze smakiem i dla przyjemności….

Skomentuj

