La Familia Errore, czyli koniec tego dobrego

Trzecim i ostatnim piwem, które otrzymałem od browaru domowego La Familia jest Errore. Zostawiłem je na sam koniec, ponieważ wydawało mi się najmniej ciekawe ze wszystkich dostępnych mi pozycji (Catrame, Pieno e Luminoso). Czy moje przeczucia okazały się trafne? Czy nazwa piwa ma coś wspólnego z niepowodzeniem? Zapraszam do lektury!!!

W paczce od browaru La Familia (Miłosz Nowak i Piotr Petruczynik) były niestety tylko 3 piwa. Jak już wspomniałem dzisiaj ostatnie i według mnie najmniej intrygujące. Czemu? No, bo Errore to „Piwo typu Pils niemiecki, o złocistej barwie, wyraźnej goryczce i aromatem słodowym. Errore jest dość lekkim piwem, które bardzo dobrze gasi pragnienie.” Przy stoucie owsianym i lagerze z dodatkiem ryżu, pils wydał mi się za mało atrakcyjny. W dodatku dowiedziałem się, że przy warzeniu tego piwa pojawiły się problemy techniczne. Stąd też wzięła się jego nazwa. No, ale i tak spróbuję z wielką chęcią. Do rzeczy. Errore zawiera 5% alkoholu i charakteryzuje się 11% ekstraktem. Etykieta typowa dla La Familii, czyli zawiera wszystkie ważne informacje. Niestety nie jest atrakcyjna dla oka.Po przelaniu do szklanki, oczom ukazuje się średnia, gruboziarnista piana, która jest obecna do końca. Kolor zgodny z gatunkiem, jasnozłoty. Na razie bardzo dobrze.Pora zweryfikować moje obawy. W zapachu czuć słód, drożdże oraz lekko owocową nutę, przypominającą brzoskwinię(?!). Smak? Mamy tutaj delikatną słodowość, po której do głosu dochodzą mało pasujące, drożdżowe akcenty. Dalej wyłania się… totalna pustka, zero jakiejkolwiek treści. Na osłodę, finisz uwieńczony jest wyraźną, charakterną, chmielową goryczką. Wysycenie na poziomie średnim.

Podsumowując, Errore to piwo przeciętne. Jest ono zdecydowanie najsłabsze ze wszystkich próbowanych przez mnie piw od La Familii. Miałem nadzieję, że trzeci egzemplarz będzie równie udany co poprzednie. Podejrzewałem, że może być zwyczajnie, ale mimo wszystko trochę mnie zawiodło. Pewnie problemy przy warzeniu miały wpływ na finalny efekt. Ogólnie poprawiłbym w nim wszystko, za wyjątkiem bardzo fajnej goryczki. Tak czy siak, jestem bardzo zadowolony z tej mini przygody i mam nadzieję, że to nie koniec…🙂

3 thoughts on “La Familia Errore, czyli koniec tego dobrego

  1. Pingback: Przeglądam wieczorną prasówkę, a tu… | Browar Domowy La Familia

  2. Dziękujemy za szczerą opinię, tylko takie się dla nas liczą😉 Postaramy się popracować nad tym przepisem, jak tylko warunki nam pozwolą na dalsze przygody z piwami dolnej fermentacji. Kłopoty techniczne przy warzeniu z pewnością znacznie wpłynęły na smak, zobaczymy jak będzie dalej z tym piwem! Aromaty owocowe mogły wystąpić przez chwilowy skok temperatury podczas fermentacji (jeszcze nie mamy lodówki do dolnej fermentacji, więc korzystaliśmy z zimowych temperatur w piwnicy, a zima jaka była w tym roku wszyscy wiemy).

    Przy wszystkich Pana opiniach na temat naszego piwa pojawia się natomiast informacja o drożdżowym smaku wyraźnie wyczuwalnym w piwie (czasem jeszcze o zmętnieniu). Z ciekawości sprawdziłem zapasy w piwnicy i co do klarowności: w piwniczce piwa są mega klarowne, widać przez nie wszystko. Co do drożdżowego posmaku: również nie jest wyczuwalny. Myślę, że jest to spowodowane transportem, podczas którego osad z dna butelki (jak to bywa w piwach domowych) podnosi się i wpływa na zmętnienie i smak, by tego uniknąć piwo musiałoby leżakować u Pana dość długi okres czasu… (takie krótkie wytłumaczenie). Zapraszamy do Wrocławia na skosztowanie piwa bez zmętnienia🙂

    A co do współpracy, planujemy w najbliższej przyszłości przesłać jeszcze piwo: typu marcowe wędzone (leżakuje), typu Alt (warzone w zeszłym tygodniu) oraz typu AIPA (warzone wczoraj)

    Póki co pozdrawiamy i damy jeszcze o sobie znać.

    • Fajnie, że odbieracie krytykę jako bodziec do działania. Super postawa!!! Bardzo się cieszę z przyszłej możliwości spróbowania kolejnych piw. Tutaj już wszystkie wydają mi się bardzo ciekawe. Jednak mam już wstępnie swoich faworytów: 1.Wędzonka 2.AIPA 3.Alt🙂

Skomentuj

