Pożegnanie z Czarnym Smokiem

Dzisiaj żegnam Czarnego Smoka. Smoka, który zawsze ratował w sytuacji, kiedy nie wiedziałem jakie piwo dobrać do „zakupowego kompletu”. Nieustannie zaliczałem go do grona  najlepszych ciemniaków w Polsce. Z czasem, podobnie jak reszta serii, zaczął się psuć. Całość smakowała coraz gorzej. W końcu straciłem ochotę na przeprosiny i wykreśliłem go z mojego piwnego menu. Jednak to wszystko odchodzi w niepamięć i pora na ostateczny werdykt. Zapraszam do lektury!!!

Ostatnimi czasy pożegnałem dwóch reprezentantów Smoczej serii – Czerwonego i Srebrnego. Tym razem przyszła kolej na Czarnego. Przez funkcję jaka mu przypadła, czyli „zakupowa zapchajdziura”, spożywałem go dosyć często. Tak, więc miałem „zaszczyt” monitorowania jego upadku. Jednak do rzeczy. Jest to piwo ciemne, zawierające 5,8% alkoholu i charakteryzujące się ekstraktem na poziomie 12,2%. Zaskoczeniem nie będzie, że etykieta do typowe dla Smoków wzornictwo.Jak wygląda zawartość? Piana średniej wielkości, kremowa, gęsta, stosunkowo szybko opadająca. Kolor nie zaskakuje, ponieważ jest czarny. Pod światło widać rubinowe refleksy.Zapach to przede wszystkim ciemne słody, lekka paloność oraz minimalna czekolada.  W smaku od początku czuć kwaskowatość, która sukcesywnie zakłóca całość. Pod nią czuć to, co zawsze mi smakowało, czyli fajną kompozycję ciemnych słodów, lekki karmel i podpalane nuty. Na finiszu prażona goryczka. Mimo wszystko zakończenie trochę zbyt wodniste. Wysycenie na średnim poziomie.

Podsumowanie? Szkoda, że ostatni kontakt z Czarnym Smokiem nie był pozytywny. Zaskoczyła (a może jednak nie?) mnie kwaskowatość. Tym razem nie było dostatecznie smacznie, jak w przypadku pożegnanych już Smoków. Jednak czuć, że piwo „pod spodem” jest  dobre i cieszyłbym się, gdyby powróciło kiedyś pod zmienioną nazwą.

Piwo do nabycia w sklepie Rodzinka-Bis w Warszawie, na ul. Pejzażowej 2 lok.U-2!!!

2 thoughts on “Pożegnanie z Czarnym Smokiem

  1. Pingback: Pożegnanie ze Złotym Smokiem | Smak piwa

  2. Pingback: Podsumowanie piwnego roku 2012 | Smak Piwa

Skomentuj

