Pyyp, czyli litewski dziwoląg

Tym razem kolejne nieznane piwo, które dzięki swojej etykiecie, zachęciło mnie do kupna. Pierwsza taka sytuacja miała miejsce, kiedy to Paulaner Spezi „krzyczał” do mnie ze sklepowej półki  swoją kolorystyką. Wtedy nie było rozczarowania. Jak będzie tym razem? Czy po raz kolejny oryginalna i odmienna grafika pomogła mi w odnalezieniu czegoś ciekawego? Czy może też, dałem „nabić się w butelkę”? Zapraszam do lektury!!!


Dzisiejszy bohater warzony jest w litewskim browarze Miežiškiu. Przyznam się szczerze, że nie miałem wcześniej kontaktu z żadnymi wyrobami stamtąd pochodzącymi. Ba, nawet pierwszy raz słyszę tę nazwę. Po wpisaniu jej w wyszukiwarce również nie dowiedziałem się zbyt dużo. No trudno. Pyyp to piwo jasne niefiltrowane. Zawiera ono 4,9% alkoholu, a ekstraktem niestety nikt się nie pochwalił. Kwestia etykiety została już poruszona. Z pewnością wyróżnia się ona w całym natłoku innych, „oklepanych” wzorów. Jednak moim skromnym zdaniem nie powala na kolana. Zaryzykuję stwierdzenie, że niejeden piwowar domowy „bije ją na głowę” swoimi projektami. Mimo wszystko na mnie podziałała.Po przelaniu zawartości do szklanki, pojawia się niewielka i dziurawa piana. Okazało się, że w dodatku krótkotrwała. Ledwo zdążyłem ze zdjęciem…Teraz najciekawsza część. W zapachu pojawia się słód, biszkopty, cukierkowatość i coś dziwnego. Do czego można to porównać? Hmm… Kiedyś w mojej lodówce ukryła się szynka, która wytrwała w niej prawie tydzień… Już wiem, że należy obawiać się smaku. Jest on głównie słodowy, lekko cukierkowaty, w tle plączą się biszkopty. Końcówka to metaliczna goryczka pozostawiająca mdły posmak. Całość wodnista, pusta i nieprzyjemna. Dołączając do tego praktycznie zerowe wysycenie, otrzymujemy coś mocno graniczącego z pijalnością.

Podsumowując, Pyyp to bardzo niesmaczne piwo!!! Odradzam próbowania i zastanawiania się nad zakupem. Jeśli nie macie w sobie żyłki odkrywcy, to tym lepiej dla Was. Może brzmi drastycznie, ale tutaj na prawdę jest mizernie. Istnieje wiele innych, ciekawych propozycji z Litwy.

Piwo do nabycia w sklepie Rodzinka-Bis w Warszawie, na ul. Pejzażowej 2 lok.U-2!!!

Skomentuj

