Pożegnanie ze Srebrnym Smokiem

Dzisiaj recenzja z Cyklu „Pożegnanie”. Tak jak sobie obiecałem, zakupiłem cała serię odchodzących Smoków. Tym razem wybór padł na Srebrnego. Dlaczego? Dlatego, że swego czasu był on moim ulubionym jasnym, polskim piwem. Regularne podejścia były coraz bardziej rozczarowujące, aż w końcu zaniechałem dalszych prób. W taki oto sposób, umarł on dla mnie na początku 2011 roku. Początek 2012, to pora na przeprosiny, po których i tak nie będzie do czego wracać… Zapraszam do lektury!!!

Na temat zawirowań będących powodem wycofania Smoczej serii, pisałem już w niedawnej recenzji. Także oszczędzę powielania informacji i skupię się na moim nieodżałowanym (?) ulubieńcu. Czerwony robił na mnie największe wrażenie, ale to Srebrny wpisał się do stałego menu piwnego. Przejdźmy jednak do sedna. „Piwo jasne pilzneńskie” charakteryzuje się następującymi parametrami: 5,8% alkoholu i 12,2% ekstraktu. Etykieta podobna do innych Smoków. Dopiero dzisiaj naszła mnie myśl, że większą rolę odgrywa tutaj niebieski kolor (aniżeli srebrny), ale w sumie jakie to ma znaczenie…Jak przedstawia się zawartość? Piana jest średnia, gęsta i ładnie oblepiająca szkło. Kolor to tradycyjny jasny, złoty, miły dla oka.Co zatem z resztą? W zapachu dominuje słód, dosyć intensywny chmiel i lekkie warzywa, czyli to co spowodowało moje rozstanie ze Srebrnym Smokiem. Pełen obaw, przechodzę do spróbowania. Smak to przede wszystkim duża słodowość, sporo chmielu i… lekkie warzywa. Na finiszu ciekawa goryczka, która w miarę ogrzewania, zakłócana jest przez nasilającą się metaliczność. Wysycenie na wysokim poziomie.

Podsumowując, Srebrny Smok to drugie piwo z serii, które żegna się z twarzą. DMS (dimetylosiarczek, czyli wspomniane warzywa), który kiedyś uniemożliwiał dokończenia zawartości szklanki, zmalał do minimum. Dzisiaj jednak całość odchodzi w postaci, która tylko nawiązuje do dawnej formy i to jest przykre. Mam nadzieję, że receptura powróci w dopracowanej formie!!!

Piwo do nabycia w sklepie Rodzinka-Bis w Warszawie, na ul. Pejzażowej 2 lok.U-2!!!

3 thoughts on “Pożegnanie ze Srebrnym Smokiem

  1. Pingback: Pożegnanie z Czarnym Smokiem | Smak piwa

  2. Pingback: Pożegnanie ze Złotym Smokiem | Smak piwa

  3. Pingback: Podsumowanie piwnego roku 2012 | Smak Piwa

Skomentuj

