Aecht Schlenkerla Rauchbier Weizen, czyli uwędź mi piwo

Słowo „Schlenkerla” stało się już synonimem wędzonego piwa. Niedoścignionym wzorcem i odpowiednikiem, do którego reszta tylko się porównuje. Ci, którzy pamiętają smak Piwa Grodziskiego, z pewnością znajdą tu dużo więcej niż tylko lekkie akcenty dymu ogniskowego. Dzisiaj czas na jednego z przedstawicieli serii Aecht Schlenkerla Rauchbier… oto Weizen. Zapraszam do lektury!!!

Źródłem piwa jest Brauerei Heller-Trum, mieszczący się w Bambergu.  Za sterami interesu stoi już 6-sta generacja rodziny Trum!!! Obecnie oferują oni kilka rodzajów swoich wędzonek. Najpopularniejszym wyrobem jest Märzen. Jednak mój wybór padł na Weizena. Charakteryzuje się on zawartością alkoholu sięgającą 5,1% oraz ekstraktem na poziomie 13,1%. Etykieta jest dosyć ciekawa, nawiązująca do starożytnego stylu. Problem to napisy, które są ciężkie do odczytania. Butelka typu euro nadaje całości dodatkowego klimatu.Po przelaniu do szklanki, oczom ukazuje się niewielka piana. Niestety nietrwała, szybko opadła do minimum. Jednak pozostałości fajnie oblepiają szkło. Kolor to piękny kasztanowo-brązowy odcień.Jednak przejdźmy do tego, na co wszyscy czekają. Aromat zaskoczy każdego. Wyraźny, czuć drożdże, główny prym wiedzie wędzonka (przywodząca na myśl… szynkę). Wiadomo już, że smak będzie równie oryginalny. Tutaj, podobnie jak w zapachu, całości przewodzi nuta wędzonki. Zza niej do głosu próbują dojść banany i drożdże, które z czasem stają się coraz bardziej wyczuwalne. Całość zakończona nutami cytrusowymi i sympatyczną, podwędzaną goryczką. Niewielkie, jak na pszenicę, wysycenie nie sprawia dodatkowego wrażenia ciężkości. Wszystko perfekcyjnie połączone. Pycha!!!

Podsumowanie? Według mnie pozycja obowiązkowa dla każdego!!! Takie piwo trzeba spróbować i wyrobić sobie o nim opinię. Wtedy je pokochasz, albo znienawidzisz!!! Ja jestem wielkim fanem wędzonek i często po nie sięgam. Dlatego cieszy mnie fakt, że PINTA również spróbowała (z powodzeniem) uwarzyć coś wędzonego.

Piwo do nabycia w sklepie Rodzinka-Bis w Warszawie, na ul. Pejzażowej 2 lok.U-2!!!

W NAJBLIŻSZYM CZASIE KOLEJNY OPIS PIWA AECHT SCHLENKERLA RAUCHBIER, WIĘC NAMAWIAM WSZYSTKIM DO BACZNEGO ŚLEDZENIA STRONY!!!

6 thoughts on “Aecht Schlenkerla Rauchbier Weizen, czyli uwędź mi piwo

  1. Piłem te piwo raz i moim zdaniem unaocznia ono, że żeby intensywna wędzoność współgrała z piwem, te drugie musi mieć odpowiednio wysoką pełnię. Której piwa pszeniczne zazwyczaj nie mają.

    • Zgadzam się. Szczerze mówiąc, pierwszy raz byłem zachwycony tym piwem. Wcześniejsze kontakty kończyły się z reguły na dominacji wędzonki. Ten egzemplarz był po prostu smaczny, a nawet bardzo smaczny. Wyżej cenię sobie Märzena i Urbocka (Lagera nie piłem, a Eiche czeka na swoją kolej), ale Weizen i tak daje radę. Na przykład kiedyś napaliłem się na Smokey George i mocno się rozczarowałem…

  2. Pingback: Aecht Schlenkerla Eiche Doppelbock – najbardziej hardkorowa wędzonka? | Smak piwa

  3. Pingback: PINTA Dymy Marcowe, czyli jak trudno być najlepszym | Smak Piwa

  4. Pingback: Kocour V3 Rauchbier, czyli wędzony kocur | Smak Piwa

  5. Pingback: Bracki Rauchbock, czyli Mikołajkowa wędzonka | Smak Piwa

Skomentuj

